torsdag 4. november 2010

Camilla Läckberg altså!

Jeg har nesten ikke lest krim de siste årene, men en krimbok nå og da har det blitt. Camilla Läckberg derimot har fått meg hekta på krim igjen! Hun har gitt ut 7 krimromaner om forfatteren Erica Falck og politimannen Patrik Hedström, med handling fra den lille bygda Fjällbacka i Bohuslän. Bøkene er oversatt til flere språk, har fått gode kritikker og har blitt bestselgere.



Bøkene i serien er bygd opp over samme lest, her vet du hva du får, og noen ganger er det veldig deilig. Alle bøkene har en krimhistorie fra nåtiden, en mystisk historie fra fortiden som rulles opp og i tillegg følger vi hovedpersonenes privatliv. Jeg ville absolutt lest disse bøkene i riktig rekkefølge. Nå har jeg bare den siste boka, Fyrvokteren, igjen. Jeg titter innom på hjemmesiden hennes med jevne mellomrom for å sjekke om det kommer en ny bok snart. Bøkene anbefales til alle krimglade og de som rett og slett er ute etter gode leseopplevelser!





Ingen kommentarer: